Avoin lähikoulutus: Lean-muutosohjaaja

Asiakaskokemus: Avoin koulutus Lean-muutosohjaaja

Heikki Jekunen osallistui avoimeen Lean-muutosohjaaja -koulutuksemme. Heikki toimii kasvuyrityksessä asiakastoimituksista ja asiakastuesta vastaavana johtajana. Heikin kokemuksiaan koulutuksesta:

Heikki Jekunen

Miksi valitsit Lean-muutosohjaaja -koulutuksen?

"Valitsin Jaatinen L6S Consultingin Lean-ohjaajakurssin yrityksen verkkosivuilta löytämäni kuvauksen perusteella. Minusta kuvauksista löytyi paljon työkaluja käytännön haasteiden työstämiseen. Kurssin sisältö oli myös paketoitu tehokkaasti kahteen, yhteensä viiden päivän sessioon. Lisäksi sessioiden ajoitus oli minulle sopiva."

Mitkä ovat kokemuksesi koulutuksesta?

"Koulutus vastasi erittäin hyvin ennakko-odotuksiani sisällön osalta. Odotin myös käytännönläheistä, esimerkeistä yms. koostuvaa sisällön avaamista - näiltä osin kurssi ylitti odotukseni kirkkaasti. Esityksissä ja keskusteluissa käytiin laajasti ja havainnollisesti läpi organisaatioissa yleisesti esiintyviä haasteita Lean-mallien toteutuksessa ja esitettiin ratkaisumalleja ja -esimerkkejä. Harjoitukset olivat hyviä ja esitys/session vetotyyli oli loistava, eteneminen sujuvaa, mutta suhteellisen kiireettömän tuntuista. Koulutuksen juoksutustyyli, jossa teoria käytiin läpi rakentamalla viesti yhdessä fläpille (kirjallinen materiaali jäi muistin tueksi koulutuksen jälkeen) oli erinomainen. Havainnollisen ja käytännön läheisen lähestymistavan vuoksi asiat avautuivat erittäin hyvin ja jättivät vahvan muistijäljen. Koulutus "maadoittui" myös oman projektin työstön kautta siten, että koulutuksen aikana syntyi omalle projektille perussuunnitelma, jota on helppo täydentää matkan varrella."

Suosittelisitko tätä koulutusta muille?

"Omalta osaltani voin todella suositella tätä kurssia. Jos osallistujalla on konkreettinen toiminnan tehostamishanke jo valmiiksi mielessä, kurssilla saa todella hyviä ideoita vinkkejä ja ohjeita projektin menestyksen varmistamiseksi."